Its time to be a big girl now. And big girls dont cry.

Idag är min dag.
Chefen från företaget jag lämnat en ansökan lämnade ett meddelande när jag var på gymet.
" Hej, jag har läst din story.." 
STORY? Det var en jobbansökan, och ett CV och några referenser bifogade..
" Hör av dig till mig på nummer ** eller kom personligen hit så kan vi börja prata om jobbtider ochsåvidare! ha det bra."

Iallafall, gymet. Mr Muscle var tillbaka. Brun och sur. Jag försökte prata med honom när vi värmde upp på spinningcykeln.
" Hur var resan då?"
"Bra."
" Bra väder?"
"Jorå helt okej."
" Jaha, utelivet då? partade ni loss?"
"Nej min syster var lite trött"

Jag blev väldigt förbryllad. Han brukar kasta sig på mig och bokstavligen hänga över mig när jag tränar och berätta allt mellan himmel och jord. Sedan vilel han inte ens ta en snabbis.. Jag erbjöd mig att vi kunde gå hem till mig och äta lite.. "Nej, jag måste hem"
Och så gick han. Utan ett hejdå, en kram eller nåt! Slut med honom säger jag, ingen behandlar mig så! Man ursäktar sig åtminstone.

Min mamma var ju som sagt här, hon sa att Mr Ex ringt hem till henne för att få mitt mobilnummer!
Vad betyder det?

Mr Pojkvänsmaterial är en prins. Han skickade rosor till mig när jag var sjuk. Kom hit och dammsög (!).
Men jag älskar att bli behandlad like a princess, who doesn't?

Nu ska jag ta en promenad med Mia och hennes dotter. Sedan gå förbi jobbet. Känns jättekonstigt att skriva det. Jobbet. JAG HAR ETT JOBB!

with love,  EMMA

Kommentarer
Postat av: sophi

grattis till jobbet!

2007-08-08 @ 13:55:00
Postat av: Erica

ja fast om du inte missade den lilla detaljen så skrev jag dit att jag har förstärkt färgen på ögonen :P hehe!

2007-08-08 @ 17:19:54
URL: http://aspelut.blogg.se
Postat av: nicole

Vilken skön blogg du har! Den läggs flitigt ned i favoriter =)

2007-08-08 @ 17:36:59
URL: http://nicnor.blogg.se
Postat av: Emma

Sophi: Tack!
Erica: Jo jag vet men jag tyckte de var grymma iallafall..
Nicole: TACK!

2007-08-08 @ 21:24:13
URL: http://clarissan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0