Om polis

Inatt vaknade jag av ett sms
"Ska du inte komma ut snart?"

Från "stalkernumret" Jag höll på o kissa på mig av rädsla och vågade inte gå upp ur sängen ens, så Mr Pojkvänsmaterial fick komma till mig, tack baby!
Jag har ringt numret men signalerna går bara fram och ingen svarar.
Skickade ett sms nu på morgonen om att jag ska gå till polisen om detta fortsätter.
Mr Pojkvänsmaterial stannade hemma från jobbet, vi har varit ute och gått en promenad och jag var rent ut sagt livrädd att mobilen skulle plinga till.
När vi kommer innanför dörren får jag ett sms "Pojkvännen du var ute på promenad med eller?"
Jag började gråta hysteriskt, jag är så himla rädd!

Vi åkte ner till polisstationen och de var supergulliga och förstod min rädsla, de tog numret men sa att samtidigt att sådana här fall hamnar rätt långt ner om inte personen förföljer mig fysiskt så att säga.
Jag skulle uppdatera dem om fler sms och de varnade mig för tomma gator, sena kvällar osv..
Känns ju jättekul, även om han slutar en månad och jag känner mig trygg kan han ju börja igen och på så sätt kontrollera hela mitt liv!

Vi har pratat om det hela dagen, det jag mest tror på är att det är någon granne på gatan mittemot som såg mig den första natten av en slump och sedan fortsatt bara för att skrämma mig.
Men det känns ändå så jävla läskigt!

Ni får ursäkta att bloggen blir stillastående.

Mr Hotguy vet läget och ska ligag lågt ett tag tills jag mår bättre.
Mr Ex har inte hört av sig på ett bra tag nu.. Hm..

Kommentarer
Postat av: Panthern

Det låter ju helt sjukt det här, går det verkligen inte att spåra numret på något sätt?
Hoppas allt löser sig, tänker på dig!!! Kram

2007-08-30 @ 09:30:28
URL: http://www.ihpep.blogg.se
Postat av: emma

Panthern: Nej, det är ett mobilnummer med kontantkort som inte är registrerad på någon.
TacK!!

2007-08-30 @ 18:45:24
URL: http://clarisan.blogg.se
Postat av: lassi.

Men det hr är ju helt sjukt! Jag skulle vara typ en liten rädd pöl. Polisen måste ju kunna göra något även om numret inte är registrerat på någon. Mobilföretaget kan ju se var personen befinner sig genom att man för att skicka sms måste koppla upp sig till en mast. Man kan väl se på några meters exakthet var en mobiltelefon befinner sig. Dom borde verkligen kolla upp det här! Tycker väldigt synd om dig och hoppas att den här personen blir straffad på något sätt.

2007-08-31 @ 11:24:48
URL: http://mangopulp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0