Om julmatsgudinnan

Sjukhuset ringde nyss, mamma kommer få komma hem den 20:nde som det ser ut nu.
Så otroligt skönt att få fira jul hemma, precis som vanligt.

Det enda kruxet är att Isaks mamma inte kan fixa all mat själv. Och resterande gäster är män.
Och som seden säger ska kvinnorna kirra julmat.

"Men glasera skinkan och rulla köttbullar och fixa prinskorvar, pepparkakor och lussebullar och glögg kan väl du också fixa? så tar jag resten" - sa BM.

Okej.
Andas in. Andas ut. De sista tre sakerna klarar jag av, de kan man lägga i korgen och betala för, prinskorvarna också.
Men de första två!
Jag vet inte ens var man får tag på en sån stor skinka? Ska man till en slaktare eller något? Eller finns det också på ICA? Rå isåfall? Ska jag fixa ytan, smaken?
Ska jag stå och gegga med rå köttfärs i händerna för att rulla små köttbullar? 

Jag har ren och skär ångest för detta.

Kommentarer
Postat av: Paul

att rulla köttbullar är inte så svårt som du tror, se bara till att ha våta händer när du rullar bullarna...det ordnar du lätt. Skinka kan du väl köpa färdig, ingen som vet

2007-12-17 @ 18:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0