Om engelska

Mina nya arbetsuppgifter från det andra föetaget innebär att jag ska ha regelbunden kontakt med en kund i England.

Jiiha vad kul tänkte jag, jag älskar engelska! Och knapade in numret, och sedan tog det stopp.
Vi hade ett jävla stappligt samtal på 5 minuter och jag höll på att dö, grejen är att jag ska fråga honom frågor, få honom på gott humör och han måste gilla mig. Jag svarade på hans frågor enbart...

Var har min engelska tagit vägen? Jag hade IG i alla ämnen på högstadiet förutom engelska, där hade jag MVG ...
Den har verkligen rostat igen och jag är ledsen för detta, visserligen kommer den tillbaka klickbick när jag får värma upp men det är ledsamt att den rostar igen.
Apropå mitt MVG, vet ni hur dum jag är? När vi skulle välja gymnasie kunde jag ju ta mina 20 poäng och stoppa upp dem i röven men skolledningen var villiga att hjälpa mig in på en vanlig linje fast på en engelsk skola eftersom de tyckte jag hade sådana kunskaper i engelska och om jag bara ville så skulel jag kunna plugga på det andra också. De såg att jag var smart, men förvirrad och lat.

Jag kunde alltså ha fått komma in på en gymnasielinje trots mina betyg, men jag blev rädd och fegade ur.
Hur, HUR kunde jag vara så dum..?
Jag vill bara uppmana er ungdomar som läser detta, gå gymnasiet för helvete.
Idag är det ett av mina största misstag i livet.

Kommentarer
Postat av: R

vad gjorde du då du inte gick i plugget? jobbade?

2007-11-22 @ 11:09:33
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: emma

Alltmöjligt... Jobbade två dagar i veckan på en pizzeria, resten av tiden levde jag väl farligt med diverse personer.... eller nåt

2007-11-22 @ 12:26:44
URL: http://clarissan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0