Utdraaaag

Isaks hår skiftade i olika nyanser av grönt och orangetm icke fint. Men så kom jag med mina mgiska händer och frisörtalanger och avfärgade, då såg hans hår visserligen grått, slibbigt och mögligt ut. Men så jobbade mina händer lite till, en ljusbrun toning med blonda slingor. Voila, puddingen is done!

Nu ska jag publicera inledningen från min "bok", den är helt påhittad. Kommer jag komma längre kommer jag ärligt talat satsa på den, researcha ochsåvidare. Jag har börjat på texter förut men alltid fått sluta mitt i för att jag inte kommit på en enda mening till att skriva. Den här längtar jag efter att få skriva på, fingrarna och hjärnan jobbar i en sådan symbios så jag är snart uppe i 45 sidor på två veckor.

Detta är alltså inledningen, totalt okorrekturläst eller omskriven. Detta är råmateria lfrån mitt huvud.

"Stockholm lyste under henne, flygplansstolen var obekväm men hon lutade huvudet mot fönstret och blundade.

Hon var på väg hem, hem till kallaste Kalix.

Planet var nästintill tomt, ingen begav sig norrut denna iskalla januarimånad.

Hon drog upp halsduken över hakan och blundade hårt.

"Om jag inte syns finns jag inte" hade hon ofta sagt som barn, om bara allt vore så enkelt nu.

Hon blundade i hopp om att inte synas. Ingen skulle se henne i Kalix. Hon längtade.

Längtade efter den totala tystnaden, ensamheten och stillheten.

Det knispriga och poetiska över vinterlandskapet. "


Så, då var det gjort.
Ni får väl slänga en kommentar, eran första tanke eller något. Något som kan ändras? Kan ni gissa ungefär vad boken kommer att handla om? Vill ni fortsätta läsa när ni läst detta?
Ciao mina små pullor


Kommentarer
Postat av: Andreas

Gillade den! Vill verkligen fortsätta läsa eftersom typ vadsomhelst kan hända o enligt mig är det en bra inledning! Man blir nyfiken, något hemskt har hänt henne får jag uppfattningen av, hon vill vara för sig själv och åker hem till sin hemby.Den är vackert skriven också.. Nu flyter jag iväg...

2007-11-05 @ 16:47:03
Postat av: Robin

Fortsätt.

2007-11-06 @ 01:10:28
URL: http://grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0