Om bitterfittan

Bitterfittan är lite konstig, idag satt jag bredvid henne ikanske två timmar och det kom kunder och sällskap och besökare och såvidare nästan hela tiden.
Jag kan fortfarande inte programmet och bad henne förklara lite mer när det inte var några kunder på ett tag.
Då ställer hon sig bara upp som om hon inte hört mig och säger
" Nej, jag ska faktiskt gå ett ärende på stan, det kommer inga fler kunder förrän klockan ett så ta du lunch och roa dig bäst du vill"


WHAT? Det är inte bara inbokade kunder, ju! Jag fick världens panik och visst kom det folk, jag lyckades faktiskt vägleda dem helt okej, men det känns ju helt weird att hon bara lämnar sin arbetsplats sådär utan att ens ha förklarat för mig vad jag ska göra.
Jag fick skriva alla telefonsamtal på post-it lappar och så även de som kom personligen och bokade konferensrum!
Hon kom tillbaka när jag precis pratade med en herrre som bara frågade efter närmaste seveneleven och det visste jag precis, jag skulle precis börja förklara då hon kommer och säger till honom
"Ja, ursäkta hon är ny vad ville du?"

HAHA vad glad jag blev när han frågade samma fråga till henne och hon inte kunde svara utan fick överlåta frågan till mig igen. Hämnden är ljuv mina vänner..

Jag visade henne alla mina 48953 post-it lappar och frågade om hon bara kunde visa mig så kunde jag lägga in dem?
" Men lilla vännen, varför la du inte in dem i datorn direkt?"
"Eh, jag förstod inte riktigt igår när du förklarade, jag kan sätta mig vid datorn så kan du förklara en gång till?"

Och det gjorde hon, med mycket suck och stön och ooojande.

Nu känner jag mig faktiskt helt okej och jag kan programmet och har redan haft kunder och det gick bra trots att jag inte hade all information till dem!

Nu ska jag ta en lååång dusch, fixa fötterna, måla naglarna och göra ansiktsmask.

Mr Ex skickade sms förut "Hur går nya jobbet?"
Jag svarade inte. Jag orkar faktiskt inte ha något att göra med honom förrän han har gjort slut med sin sambo.
Jag vill inte vara orsaken till några förhastade slutsatser för varken henne eller honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0