Om serious talk with big S

Mr Pojkvänsmaterial kom, vi åt pizza, han var lite nere tyckte jag men whatever.
Sedan bara började han prata, huur mycket som helst flöt ur honom.
Han tycker inte att det funkar. Med oss.

"Vi är på så helt olika plan". Han vill försöka rota sig, hitta kärleken i livet och satsa på henne. Det är inte jag sa han. Han tyckte att jag inte tog mitt liv på allvar. Först sa han massa känslosamma saker till mig, om hur han känt osv. Sedan börjar han förolämpa mig!
"Du kommer aldrig komma någonvart om du håller på som du gör nu"
Han tycker jag lever alldeles för lättvindigt, jag tar inte saker på allvar, jag är likgiltig, jag har inga känslor.
Mitt nya jobb, vafan är det för jobb? Han tycker att jag ska utbilda mig eller hitta ett jobb där jag kan prestera och på så vis komma högre upp i min position. Han vill ha en tjej med ambitioner. Jag har ambitioner, men mitt jobb bryr jag mig inte så mycket om.
Mitt jobb ska vara kul, för jag jobbar inte för pengar. Jag behöver inte de pengarna men jag vill ha ett jobb, något att göra på dagarna osv.
Jag är forgodssake 21 år! Klart jag tar lättvindigt på livet ! Det är det jag SKA göra.

Han tycker att jag aldrig tagit honom på allvar. Hans viljor om att förlova sig, flytta ihop, resa. Det har jag, absolut och jag har förklarat för honom in my kindest way att det inte är det jag vill med mitt liv JUST NU.
Jag har förklarat för honom åtskilliga gånger att jag visst älskar honom men att jag vill ta det lugnt och leva livet lite först.
Tydligen var hans känslor inte starka nog för att vänta.
Han vill bryta.
Han var så kall, den varma, glada och högljudda Victor (jaja, Mr pojkvänsmaterial) var som bortblåst, han sa inte ens att han var ledsen, hade funderat på detta mycket eller något.

jag är inte ledsen, inte än. Men det kommer väl. För jag har på senare tid insett hur mycket han betyder för mig. Mer än jag trodde och ville tro.


Min enda trygghet har lämnat mig. Han var den enda som gjorde mig genuint glad, han förstod mig. Ville förstå mig. Han var den som ställde upp, överraskade mig, pussade mig på ögonlocken innan jag skulle somna. Han som fick mig att känna mig betydelsefull.
Jag är visst ledsen, så jävla ledsen. Nu har jag ingen.
Fan.. varför kunde jag inte bara lita på mina instinkter och sluta jolka runt med andra? Mr Ex och Mr Hotguy har tagit min energi, de är inte värda min energi.
Fan vad jag ångrar mig, men älskade inte han mig tillräckligt hade han ju ändå inte varit något att satsa mer på.
Singel. El singlo. fuck

Vi låg uppe hela natten, i varandras armar och pratade, om alla minnen, allt vi gjort.
Han åkte till jobbet och hade varit och köpt frukost på donken till mig.
Han är så fin, jag har gråtit hela morgonen, orkar inte jobbet idag.
Men det blev väl ett fint avslut..

Man inser inte vad man har förrän man förlorar det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0