Om att flytta ihop

Så länge varade den semesterlyckan.
Nu sitter jag här och gråter.
Göran sms:ade en länk från hemnet med en underbart fin lägenhet, en trea.
Här hemma känns det inte alls lika bra som det gjorde på Jamaica, jag vet inte om jag vill flytta ihop. nu.

Inte kunna bestämma själv, inte bara kunna ta hem kompisar för vad ska han göra då? Sitta i sovrummet?
Jag vet inte? Hur funkar sånt här? Jag har aldrig bott med någon...
Vad händer när man är skitmensig, sur och bara vill titta på film en hel söndag? Blir han uttråkad och tycker jag är tråkig då?
Jag vet inte.. det känns faktiskt inte alls bra och jag är rädd för hur han ska ta det, när vi för några dagar sedan låg på stranden och planerade hur vi ville att lägenheten skulle se ut....

Han är äldre än mig, han är kanske mognare och vill ta det här steget, komma ett steg närmare framtiden på något sätt.
Han har bott ihop med sin fru (ja han har varit gift) i fyra år. Han tycker det här en bagatell säkerligen.
Och det ger mig så oändligt dåligt samvete att han sitter där hemma, glad  i hågen och sållar på hemnet, Tänk om jag aldrig blir mogen för att flytta ihop?

Och grejen är att om jag säger att jag inte vill NU så kommer han ju vänta på det liksom, jag kommer troligen känna mig stressad, kanske flytta ihop bara för det och inte alls trivas med själva ihopboendet trots att jag trivs med honom och så kommer mannen jag älskar rinna ur händerna på mig..

Jag har redan gjort slut med en kille jag älskade pga av att han ville flytta ihop..
jag klarar inte det här.........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0