Om freakin' service

Ibland blir jag så less på folk.
Folk som jobbar inom serviceyrket ska vara serviceinriktade kan man tycka. I sällsynta fall är det faktum.
Idag skulle jag handla lite baskläder på ginatricot, jag hade tagit ut 1000 spänn som jag hade tänkt o lägga till butikens välgång. ( ahaha vad jag låter diplomatisk)
Iallafall börjar jag plocka på mig linnen, koftor och byxor.
Det finnsb bara ett vitt linne kvar i S. Jag går fram till en tjej som står och packar u kläder och frågar om de möjligtvis har fler på lagret.
- "Inte vet jag"  Nehe. Jag skiter väl i om du inte vet för du ska ta reda på det ditt arsel!
Jaja, jag går fram till kassan.
 - "Ehh, jag tror inte det" Nehe? Men du vet inte säkert? Ta reda på det då ditt arsel.
Ursäkta men jag börjar verkligen lacka ur på alla servicemänniskor som bitchar sig.
Jag la mina kläder i en stor hög och gick ur affären med mina 1000 kronor.

Till en liten mysig butik där en tjej kom fram till mig när jag gick in i butiken, frågade om jag letade efter något speciellt, hjälpte mig att leta fram det jag skulle ha, hämtade andra storlekar när de andra inte passade, var väldigt ledsen på riktigt när ett par skor inte fanns i min storlek. DET är service!
Förstår inte folk att jag så gärna la det tredubbla i den affären för att jag kände mig så glad!?

Haha vet inte varför jag lägger ut  detta inlägg men nu vet ni....

Kommentarer
Postat av: Line

Personalen ginatricot är alltid såna svin...verkar som det är ett krav när de anställer människor. Är du en äkta dryg tjej som aldrig vill hjälpa människor? javisst är jag det!Bra, du börjar på måndag! Usch för det! Hoppas de inte pajade hela din dag! Småbutikstjejen räddade dig, de är underbara! //Line

2008-01-21 @ 17:45:30
URL: http://thelinelife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0