Om service

Vad fan är gerjen med folk som jobbar inom serviceyrket men som förolämpar kunderna och är allmänt jävla otrevliga och nonchiga?
GAAAAH

Först ringer jag nummerupplysningen och ber att få bli kopplad + att de skickar ett sms med numret. Såhär gör jag alltid och jag ringer dit kanske tre gånger om dagen. Det går alltid.
"Du kan bli kopplad eller så skickar vi numret"
"Jag brukar alltid kunna bli kopplad och få numret"
"jaha"
"ge mig numret då så ringer jag själv"
ÅH
Kanske inte låter så hemskt men attityden skulle ni ha hört..
+ att det inte är gratid att ringa dit, jag ringer för att det ska gå snabbt..

Sen på lunchen åker jag med bilen till verkstaden för en vanlig service.
Ber dem fylla på olja och fylla däcken också, tack.
Detta gör jag också alltid, självklart betalar jag mer.
"Nej de tingår inte i servicen"
"Men jag brukar få det, jag betalar givetvis extra. Det tar ju inte så lång tid. Kom igen"
"Det ingår inte i servicepaketet"

Jag fick ingen olja påfylld, inget nummer via sms men ett jävla kokande humör...

Kommentarer
Postat av: Sara

Får man fråga vilken nummerupplysning du använde?! Jobbar själv på en av dem, och visst - man kan ha dåliga dagar eller haft en sur och grinig kund innan som dragit ner ens humör - men det ska ju inte gå ut över nästa...

2008-03-04 @ 16:54:09
URL: http://metrobloggen.se/brus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0