Om natten hem från krogen

Utekvällen var helt underbart kul, Nyköping har ett ganska coolt nattliv för o va den lilla stad den är..
Iallafall, vi hängde mest på en skön lokal o frågamigintevaddenhette.
Sen när vi skulle traska hemåt kommer en liten söt kanske fjortonårig tjej emot oss, hon vinglar och är så full att hon inte har kontroll över någonting. Vi tittar på varandra och säger sedan hej till henne, hon tittar på oss och skrattar och det är för mycket för den fulla lilla kroppen så hon sätter sig med en duns på asfalten.
Hon var helt själv och satt där på asfalten och flackade med blicken, trots att vi också var fulla fattade vi att vi inte bara kunde lämna henne där så vi försökte fråga henne vad hon hette, var hon bodde och om vi skulle ringa någon.
Hon mumlade bara till svar och skrattade. Vi ringde polisen och de kom och hämtade henne.

Efter denna händelse när vi skulle traska hemåt började vi prata om det.
Vad kunde ha hänt henne om vi inte kommit? Hade en kille kommit hade han bara kunnat leda henne rakt in i ett par buskar och satt på henne både fram och bak och tagit alla hennes ägodelar.. Han hade kunnat göra precis vad han hade velat med henne, slängt ner henne i ån och sedan traskat hemåt. 
Allt för att dagens ungdomar ska drickadrickadricka , Jag skyller ingenting på någonting och predikar inte heller. Jag var tvärtemot praktexempel och hade gjort både det ena och det andra vid 16 års ålder men jag undrar lite vart världen är påväg? Inte klyschan utan jag undrar verkligen, om 20 år, vad gör 14åringar om kvällarna då? Drar några linor och springer på krogen??

Jag fick en liten knäppesnill om att jag kanske vill jobba med ungdomar?
Hmm... Börjat fnurra på en tråd iallafall...
Orkar iallafall inte bara stå och se på hur allt bara faller, tonåringar blir ärrade för livet, pedofili utvecklas i större form just för att det är så enkelt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0